7/01/2011

[美東之旅] New York City 布魯克林看夜景去 Brooklyn Nightview (3) [背包旅行]

2010.06.14 Day12

這篇文章是我第二次打,因為剛剛忘記儲存草稿,結果打的在我不小心之下全部不見了。我快哭出來了…

Anyway, 這是我布魯克林的第二篇文章,但卻好像還沒簡短介紹過布魯克林。

布魯克林在以前,或者現在依然仍有人覺得是非常不安全的地方;但我卻不這麼覺得,但我不否認,某些布魯克林地區仍然比較危險,但我們一般遊客會去的地方治安都不會算太差。

西元 1897 年的最後一天,紐約市合併了皇后區、史坦登島、布朗士和布魯克林成為了全球僅次於倫敦的第二大城;而同一天夜晚,卻有著兩樣情。曼哈頓人無一不歡欣鼓舞,然而一河之隔的布魯克林卻不屑到了極點。

還沒搬離布魯克林的道奇隊,在合併之前擁有完全獨立的行政資源;布魯克林中產階級有著自己的小天地,自己的獨立性。但這些布魯克林人所在意的東西,都深怕在曼哈頓百萬富翁、新移民在合併之後摧毀了他們理想中的家園。

布魯克林人甚至稱這項合併案為「天大的錯誤」(The Great Mistake)。

但隨著橋梁的修築、地鐵的興建,曼哈頓和布魯克林的往來日益頻繁。布魯克林最引以為傲的工業實力成為曼哈頓最有力的後盾。

隨著兩岸交流次數的增加,布魯克林卻沒有失去其獨特的藝術風格。布魯克林精神在街道巷弄中處處可見。

而布魯克林同時擁有無以倫比的夜景。怎麼說呢?這樣說好了,如果你人在紐約,你是無法看到自己曼哈頓的夜景。換而言之,你想看整個曼哈頓的天際線,那布魯克林絕對是你的首選,也是最浪漫的抉擇。

而觀看曼哈頓夜景的地方在布魯克林的 DUMBO。
DUMBO = Down Under Manhattan Bridge Overpass。

至於怎麼從威廉斯堡來到 DUMBO 則是花費我超大的力氣。
一開始因為我想省錢,所以想用走的。走到一半,跟著 GOOGLE MAP 的路徑,來到了海軍基地。

MAP 叫我穿越海軍基地,我好傻好天真的問門口守衛,我可以穿越海軍基地嗎?

你覺得呢?你覺得他會怎麼回答我?
當然叫我滾阿!
所以我必須繞海軍基地的外牆。此時我放棄了,就在海軍基地附近找公車來到 DUMBO。

 


檢視較大的地圖

但想跟隨我腳步的朋友,我建議你們在我昨天介紹過的 The Bagel Store 附近坐公車 B62 即可。

至於夜景如何,就用我的照片帶大家先睹為快吧!

Ref.


HitFm 2010 年度百大單曲 No.3

Justin Bieber – Baby

You know you love me, I know you care
Just shout whenever, and I'll be there
You are my love, you are my heart
And we will never, ever, ever be apart

Are we an item? Girl, quit playin'
"We're just friends," what are you sayin'?
Said "there's another," and looked right in my eyes
My first love broke my heart for the first time

And I was like baby, baby, baby, oh
Like baby, baby, baby, no
Like baby, baby, baby, oh
I thought you'd always be mine, mine

Baby, baby, baby, oh
Like baby, baby, baby, no
Like baby, baby, baby, oh
I thought you'd always be mine, mine

For you, I would have done whatever
And I just can't believe we're here together
And I wanna play it cool, but I'm losin' you
I'll buy you anything, I'll buy you any ring

And I'm in pieces, baby fix me
And just shake me 'til you wake me from this bad dream
I'm goin' down, down, down, down
And I just can't believe my first love won't be around

And I'm like baby, baby, baby, oh
Like baby, baby, baby, no
Like baby, baby, baby, oh
I thought you'd always be mine, mine

Baby, baby, baby, oh
Like baby, baby, baby, no
Like baby, baby, baby, oh
I thought you'd always be mine, mine

When I was 13, I had my first love
There was nobody that compared to my baby
And nobody came between us who could ever come above
She had me going crazy, oh I was starstruck
She woke me up daily, don't need no Starbucks

She made my heart pound
I skip a beat when I see her in the street
And at school on the playground
But I really wanna see her on a weekend
She know she got me dazin' 'cause she was so amazin'
And now my heart is breakin' but I just keep on sayin'

Baby, baby, baby, oh
Like baby, baby, baby, no
Like baby, baby, baby, oh
I thought you'd always be mine, mine

Baby, baby, baby, oh
Like baby, baby, baby, no
Like baby, baby, baby, oh
I thought you'd always be mine, mine

I'm all gone
(Yeah, yeah, yeah)
(Yeah, yeah, yeah)
Now I'm all gone
(Yeah, yeah, yeah)
(Yeah, yeah, yeah)
Now I'm all gone
(Yeah, yeah, yeah)
(Yeah, yeah, yeah)
Now I'm all gone, gone, gone, gone
I'm gone

No comments:

Post a Comment